ГОЛОВНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ
УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ
У МІСТІ КИЄВІ
Очільник столичної юстиції Станіслав Куценко продовжує практику особистого прийому у відділі ДРАЦС.

Цього тижня за проханням громадян прийом відбувся у Солом’янському відділі державної реєстрації актів цивільного стану столиці. Питання, які турбували громадян, стосуються різних сфер життя - отримання дублікатів документів, відновлення втрачених родинних зв’язків, отримання свідоцтв про народження дітей у пологовому будинку, захисту прав у різних життєвих ситуаціях:

- Доброго дня, мене звати Ольга. Я завжди купувала товари на ринках чи в магазинах, але нещодавно приглянула красиву сукню в інтернеті, та вирішила ризикнути і придбати її. Але, отримавши товар, я побачила, що він зовсім не відповідає зображенню та розмірній сітці. Як повернути товар?

- Зокрема, згідно з Законом України «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

Перед покупкою товару в інтернет-магазині необхідно звернути увагу на наявність на сайті такої інформації:

- найменування продавця, його місцезнаходження, порядок прийняття претензій;

- основні характеристики продукції;

- ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати;

- гарантійні зобов'язання;

- інші умови поставки;

- порядок розірвання договору.

Обміняти непродовольчий товар належної якості на інший, аналогічний, можна, якщо:

- товар не використовувався;

- збережені товарний вигляд товару, його споживчі властивості, пломби, ярлики тощо;

- зберігся розрахунковий документ, який споживач отримав разом із товаром.

Майте на увазі, що Ви маєте право повернути товар, навіть якщо його упаковка була розкрита, коли оглядали його при отриманні, або пошкоджена не з Вашої вини.

Яка процедура повернення товару через інтернет-магазин?

Збережіть документ, що підтверджує оплату/отримання товару. Переконайтеся, що товар зберігся у первісному вигляді. Протягом 14 днів із дня купівлі зверніться до продавця з вимогою повернути/обміняти товар. Повідомте, як можна забрати товар - витрати за пересилку покладаються на продавця або за домовленістю сторін.

Якщо продавець відмовляється прийняти чи обміняти товар, то переконайтеся, що володієте інформацією про суб'єкта господарювання, який здійснив продаж. Зверніться з заявою про порушення своїх прав до територіальних органів Держпродспоживслужби України чи до суду за місцем свого проживання. Судовий збір за позовами про порушення прав споживачів не стягується.

У випадку, якщо обіцяний товар не прийшов, а його вартість уже оплачена хоча б частково, то дії продавця можна розцінювати як шахрайство. У такому випадку варто звернутися з заявою в поліцію.

Стаття 9 Закону України «Про захист прав споживачів» визначає, що гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути їх у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше семи днів.

У разі купівлі поза торговельними або офісними приміщеннями (зокрема, в інтернеті) продавець (виконавець) повинен, згідно зі статтею 12 Закону, повернути сплачені гроші без затримки не пізніше 30 днів із моменту повідомлення споживачем про розірвання договору.

Покупець має право не повертати продукцію або результати роботи чи послуги до моменту компенсації йому необхідних коштів.

Якщо Ваше право як споживача було порушено, звертайтесь на цілодобову «гарячу лінію» Держпродспоживслужби: 044 364 77 80.

Адреси (телефони) територіальних органів Держпродспоживслужби: www.consumer.gov.ua.

Єдиний контакт-центр системи безоплатної правової допомоги: 0 800 213 103.

Захищайте свої права разом із Мін’юстом!