ГОЛОВНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ
УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ
У МІСТІ КИЄВІ
Очільник столичної юстиції Станіслав Куценко провів брейншторм-нараду з керівниками структурних підрозділів

Як полегшити отримання послуг юстиції для громадян, - саме про це вчора йшлось під час оперативної наради керівників структурних підрозділів столичної юстиції, яка відбулась у Open Space у Дарницькому ВДРАЦСі.
Під час наради керівники підрозділів столичної юстиції виділили найбільш затребувані послуги у всіх напрямках роботи юстиції: нотаріату, державної виконавчої служби, реєстраційної служби, банкрутва та інших. Керівники структурних підрозділів виступали з презентаціями та ідеями щодо новацій у роботі в 2019 році. Адже надання послуги від держави має постійно реформуватись, щоб відповідати вимогам українців.
Станіслав Куценко зауважив раніше людина приходила і займала чергу з ночі, а нині вона може прийти і отримати послугу за 15 хвилин. Це і є проявом того, що держава починає орієнтуватися на громадянина, а не навпаки.
Керівник державної виконавчої служби столиці Віталій Чепурний запропонував вдосконалити онлайн сплату боргу по виконавчим провадженням у справах про адміністративні правопорушення. Як це можливо зробити?
Потрібно забезпечити можливість особи авторизуватися в Автоматизованій системі виконавчого провадження із підтвердженням особистості за допомогою:
•        використання електронного цифрового підпису, у зв’язку із набранням чинності Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 07 листопада 2018 року;
•        ID-банкінгу (ідентифікації за номером банківської картки);
•        номера мобільного телефону (у тому випадку, якщо даний номер є персоніфікованим).
Після авторизації у Автоматизованій системі виконавчого провадження  реалізувати можливість боржнику отримати квитанцію по виконавчому провадженні у справах про адміністративні правопорушення враховуючи основну суму боргу, виконавчий збір та витрати на проведення виконавчих дій (щодо витрат пропонується введення поняття «типові витрати на проведення виконавчих дій» по виконавчим провадженням у справах про адміністративні правопорушення)
Начальник Управління з питань нотаріату Кирило Міненко запропонував скласти графік виїзду державних нотаріусів. Це важливо для належного обслуговування тих громадян, які проживають у будинках осіб похилого віку.
Кирило Міненко запропонував забезпечити вирішення технічного питання щодо створення в Київському державному нотаріальному архіві внутрішньої електронної мережі, зокрема, встановлення окремого сервера, що поліпшить взаємодію працівників архіву.
Для правової освіти населення запланували проведення відеоуроків з правових питань для населення і викладення їх у YouTube та facebook;
- організувати державними нотаріусами міста Києва консультацій з питань захисту прав громадян особам, що проживають в будинках осіб похилого віку (щодо попередження порушень їх прав);
- проведення відкритих консультувань населення залученими нотаріусами у цікавих місцях (кав’ярнях, коворкінгах тощо);
-організувати  серед студентської молоді заходів на тему «Моя професія «Нотаріус»» з подальшим проходженням стажування в органах юстиції;
- провести фотоконкурс “юстиція очима студентів” з відбором і нагородженням найкращих фоторобіт студентів-правників на тему “юстиція”
Начальник Відділів державної раєстрації атків цивільного стану Рада Дашутіна виступила з пропозиціями змін системи відділів ДРАЦС. Наприклад, розробити Viber-оповіщення:
1. Інформування. Невідкладне інформування заявників щодо результатів розгляду їх звернень (документів)
2. Нагадування. Систематичне надсилання заявникам інформації про статус розгляду їх заяв/документів (реєстрація шлюбу, заява про внесення змін, зміну імені тощо).
Вона також виступила з пропозицією єдиного корпоративного стилю одягу  для всіх працівників відділів ДРАЦС міста Києва або України та встановлення електронної черги у всіх відділах ДРАЦС (НЕ ЗАЛЕЖНО ВІД OPEN SPACE).
Начальник відділу державної реєстарації юридиних осіб та фізичних осіб -підприємців, друкованих засобів масової інформації та легалізації громадських формувань Віталіна Клапцуняк зазанчила, що актуальним буде максимальне запровадження онлайн подачі документів для державної реєстрації громадських формувань;  запровадження державної реєстрації структурних утворень політичних партій за 30 хвилин; прийом громадян за принципом «відкритого простору», де працівники працють з громадянами в одному приміщенні, без поділу на види реєстрації, з одночасним введенням в дію «Електронних черг».
Не забули і про досягнення минулого року: він був дуже плідний для столичної юстиції.  Так,  у столиці одружилось близько 25 тисяч пар, у тому числі за допомогою проекту «Шлюб за добу» подружжям стали майже 5 тисяч пар. Свої перші документи - свідоцтва про народження отримали майже 35 тисяч малюків, а просто у пологовому будинку в перші дні життя малюка видано більше 15 тисяч свідоцтв. Для зручності громадян було відкртуо другий Open Space на правому березі столиці.
Важливу роль у захисті прав дітей відіграли державні виконавці. Адже з прийняттям законів, ініційованих Міністром юстиції України Павлом Петренком, під назвою «Чужих дітей не буває» мільйони батьків, котрі роками не піклувалися про своїх дітей, пригадали про сплату аліментів. А все завдяки дієвим методам впливу: заборона на керування транспортним засобом, на виїзд за кордон, полювання тощо. Для безробітних запроваджено суспільно-корисні роботи. Зароблені кошти перераховуються безпосередньо дитині. Відтак, за останній рік більше 27 тисяч дітей отримали 241 мільйон гривень аліментів. У порівнянні з попереднім роком це втричі більше.Знаковим у захисті прав людини стало не тільки стягнення аліментів, але й заборгованої заробітної плати, котру не сплачували трудовим колективам. За минрулоий рік із недобросовісних роботодавців було стягнуто понад 26 мільйонів гривень заборгованої зарплати.
Погодьтеся, протягом життя людина укладає чимало угод. А для їх посвідчення та реєстрації обов’язково потрібний нотаріус.Так, протягом 2018 року в державних нотаріальних конторах заведено більше 13,5 тисяч спадкових справ, в той час як приватними нотаріусами - понад 8 тисяч. Державними нотаріусами видано більше 29 тисяч свідоцтв про право на спадщину, приватними - 17 тисяч.Значний обсяг роботи державних нотаріусів приходиться на посвідчення договорів дарування успадкованого майна, договорів довічного утримання, спадкових договорів, заповітів тощо.Відтак, приватними нотаріусами за цей рік посвідчено 8,5 тисяч заповітів, а в державних нотаріальних конторах - більше 5 тисяч.
Співробітники Головного територіального управління юстиції у місті Києві за 2018 рік провели більше 7 тисяч правових консультацій громадян, з них більше 4 тисяч - це консультації через гарячі лінії
http://justicekyiv.gov.ua/garychi_linii_gtuy.html, 284 консультації надала громадська приймальня та майже 3 тис консультацій було здійснено під час роботи виїздних пунктів. У тому числі, провели більше 760 правопросвітницьких заходів, де презентували загальнонаціональний правопросвітницький проект «Я МАЮ ПРАВО!».
Попередні успіхи роботи були враховані для створення нових ідей та напрямків робти на 2019 рік.