ГОЛОВНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ
УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ
У МІСТІ КИЄВІ


                                                           МІН’ЮСТ ПРЕЗЕНТУВАВ СТРАТЕГІЮ РОБОТИ НА НАСТУПНІ 3 РОКИ

Сьогодні в рамках колегії Міністерства юстиції України було презентовано Стратегічний план діяльності Міністерства юстиції на 2018 рік та наступні 2 бюджетні періоди.
За словами Міністра юстиції Павла Петренка, відомство переходить до створення повного циклу стратегічного планування власної роботи, який включатиме розробку покрокових планів дій на всіх рівнях, починаючи від найвищого керівного складу, де формуватиметься політика за різними напрямками, і закінчуючи чіткими інструкціями для спеціалістів.
«Ключовою різницею в підходах до стратегічного планування стане запровадження чітких маячків виконання стратегії. Також буде вказано конкретні строки реалізації завдань, які має виконати команда Мін’юсту на кожній ланці. Паралельно передбачено проведення моніторингу та аналізу причин, які завадили виконанню запланованого», - наголосив очільник Мін’юсту.
Міністерство переходить на сучасну методологію стратегічного планування «Results based management», тобто управління, орієнтоване на результат.
«Використовуючи цю методологію, ми провели кілька етапів стратегічних сесій та консультацій на різних рівнях. Їх результатом стали паспорти реформ у таких важливих напрямках як система державної реєстрації, система примусового виконання судових та інших рішень, зміни у пенітенціарній системі. Цей підхід дає змогу залучити до напрацювання плану дій представників усіх ланок юстиції, почути їхнє бачення та дізнатися про проблемні моменти у їхній роботі», - заявив Міністр юстиції.
Ця модель, за його словами, виявилася найбільш підходящою для Мін’юсту. Більше того, вона дуже добре зарекомендувала себе в роботі урядових та неприбуткових організацій, зокрема Червоного Хреста, Групи розвитку ООН, Світового банку, Уряду Канади.
Він зауважив, що стратегія визначає 4 пріоритети діяльності міністерства протягом наступних 3 років:
Гарантія та захист прав людини відповідно до принципів правової держави.
Створення сприятливого середовища для ведення бізнесу та залучення інвестицій.
Ефективне представництво держави в судах, в Європейському суді з прав людини та інших міжнародних юрисдикційних органах.
Ефективна координація сектору юстиції та забезпечення якісного нормопроектування в Уряді.
Він звернув окрему увагу на структурні зміни Міністерства юстиції в рамках пілотного проекту Уряду з реформи органів виконавчої влади.
«Вже успішно стартував процес створення директоратів у центральному апараті Мін’юсту. Наступний крок - посилення інституційної спроможності в регіонах. Ми проводитимемо тестування та навчання претендентів на посади в системі юстиції, аби потім до нас на конкурси приходили добре підготовлені спеціалісти. Це унікальна можливість для професійних та вмотивованих фахівців стати лідером змін у регіоні», - наголосив Павло Петренко.
Державний секретар Кабінету міністрів Володимир Бондаренко наголосив, що Уряд у 2017 році ухвалив 2,5 тис. рішень, кожне з яких було проаналізовано спеціалістами Міністерства юстиції.
«Ми маємо переглянути функції міністерств і делегувати їм більше прав та відповідальності, аби зменшити ту кількість рішень, які вносяться на розгляд Уряду і можуть бути врегульовані рішення центральних органів виконавчої влади», - додав Володимир Бондаренко.
Перший заступник Міністра юстиції Наталія Бернацька, презентуючи «Звіт про діяльність Міністерства юстиції України у 2017 році», зазначила: серед ключових напрямків роботи відомства - забезпечення реального виконання рішень судів.
«Ми запустили інститут приватних виконавців. Хоча на сьогодні їх працює усього 123, вони вже повернули законним власникам 50,7 млн грн», - сказала перший заступник Міністра юстиції.
Серед пріоритетів також стягнення боргів зі сплати аліментів. Так, минулого року забезпечено виплату 2,4 млрд грн боргу. Було розроблено закон #ЧужихДітейНеБуває, завдяки якому вже цього року стягнено 254 млн грн аліментів.
Не менш важливим напрямком є надання громадянам безоплатної правової допомоги (БПД).
«У 2017 році правову допомогу отримали 824 тисячі українців. Для прикладу, кількість консультацій, наданих громадянам, минулого року перевищила півмільйона, що вдвічі більше, ніж роком раніше. Окрім того, мобільні та дистанційні групи БПД здійснили майже 13 тисяч виїздів для допомоги жителям віддалених населених пунктів», - додала Наталія Бернацька.
Заступник Міністра юстиції Світлана Глущенко у свою чергу зауважила: сьогодні перед органами Державної виконавчої служби першочерговим завданням стоїть інституційне переосмисленням своєї місії у забезпеченні в Україні верховенства права, зокрема в частині обов’язковості виконання рішень судів та інших органів.
Олена Сукманова звернула увагу на головні завдання Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції.
«Ми повинні постійно пам’ятати, що головними завданнями департаменту державної реєстрації та нотаріату є, по-перше, захист майнових прав громадян та бізнесу, що однозначно сприятиме покращенню інвестиційного клімату в країні. А по-друге, надання якісних, доступних та сучасних реєстраційних послуг населенню. Ефективно виконуючи ці два завдання, ми реалізуємо так звану стратегію «win-win», коли у виграші будуть і громадяни як отримувачі послуг, і Мін’юст як державний орган, що їх надає», - сказала Олена Сукманова.
За словами заступника Міністра юстиції Дениса Чернишова, паспорт реформи пенітенціарної системи - це той документ, де чітко прописані завдання та стратегічні цілі для кожного структурного підрозділу, пріоритетність кожного із завдань, план виконання, строки виконання, виконавців тощо.
«Внесений до Верховної Ради проект Закону «Про пенітенціарну систему» не має аналогів в українській історії. Документ кардинально змінює саму концепцію системи, адже вперше за роки незалежності України ми говоримо, що мета і місія пенітенціарної системи - це не виконання покарань, а реабілітація і ресоціалізація», - наголосив він.
За словами Директора Координаційного центру з надання правової допомоги Олексій Бонюк, робота системи безоплатної правової допомоги продовжить реалізацію завдань із забезпечення прав громадян.
Начальник Голвоного територіального управління юстиції у м.Києві Станіслав Куценко поділився з регіонами досвідом відкриття типового «Open Space» для ведення прийому громадян за принципами «єдиного вікна» та «відкритого простору» у сфері державної реєстрації актів цивільного стану.
"За період з 30.11.2017 Дарницьким відділом було прийнято 8000 громадян, з яких понад 6000 скористались послугою «OpenSpace», що складає майже 80 % від загальної кількості прийнятих громадян", - зазначив Станіслав Куценко.
Так, ще три роки назад для отримання повторного документу, необхідно було направляти заяви або їхати самостійно до того відділу, де було проведено державну реєстрацію. Громадяни мали їздити у інші міста, або чекати свої документи 20-30 днів.
Зараз для отримання документів є можливість звернутися до будь якого відділу, а за бажанням - навіть отримати їх за допомогою сучасних технологій, використовуючи «Он лайн будинок юстиції», веб-портал «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану»
працюємо для вас!